Výstavní projekt Dresdner Wald / Drážďanský les prezentuje specifickou polohu současné drážďanské malířské školy. Představit autory z Drážďan v Ústí nad Labem v sobě zahrnuje několik zajímavých aspektů. V první řadě je třeba zmínit, že obě scény mají podobná východiska krajin ležící v obrozeném prostoru česko-německého příhraničí, ale také odlišnosti, které tkví v rozdílném charakteru transformačních změn po pádu železné opony. Drážďanská Kunsthochschule letos slaví 250 let od svého založení, tradice vysokého uměleckého školství v Ústí nad Labem je nepoměrně mladší.

Kurátorky výstavy (Eva Mráziková a Susan Donath) se zaměřují na médium malby jako fenomén, v němž lze najít společný místní i historický odkaz v postavě romantického malíře Caspara Davida Friedricha. Drsná podmanivost krajiny mezi Drážďany a Ústím nad Labem, obraz poutníka, tajemství hlubokých lesů – to jsou hlavní motivy Friedrichových obrazů, které tvoří důležité malířské pozadí i pro současnou uměleckou generaci. Symbol stromu, dřeva, motivy zvířat nebo záznam krajiny – jsou i náměty obrazů vybraných pro výstavu v Galerii Emila Filly v Ústí nad Labem. Konkrétní motivy jsou realizovány přímočarým malířským rukopisem, s technickou dokonalostí a bravurou, přesto v nich nalézáme prostor pro jemný humor, nedospělý úhel pohledu nebo nekonečné tajemství.