Výstava seznamuje diváka se současnou tvorbou českých a slovenských umělkyň, které začínaly na kulturní scéně po druhé světové válce a v padesátých a šedesátých letech 20. století. Představované autorky spojují začátky v ještě československém socialistickém státním zřízení, pojí je celoživotní úsilí o udržení a rozvoj moderní kultury i příslušnost k prvním genderově emancipovaným generacím. Svým působením nezištně a netendenčně formovaly podmínky profesionalizace žen-umělkyň, které dnes považujeme za samozřejmé. Mnohé z nich se významně podílely na budování českého a slovenského vysokého uměleckého školství, zejména po roce 1989.

Název Grey Gold si kurátorky výstavy vypůjčily z mezinárodního evropského prostoru, kde je sousloví používáno jako metafora moudrosti, zkušenosti, zralosti, jedinečnosti, kontinuity či hodnoty. Výstava ukáže různorodou skladbu děl: tvorbu, která souvisí s počátky konceptuálního uvažování v českém výtvarném umění, ale často stojí na práci s materiálem, fotografie soustřeďující se na zachycení pohybu a okamžiku nebo na objevování jedinečnosti v prosté všední skutečnosti. Představí také intermediální instalace a objekty.

Projekt výstavy se postupně rodil od roku 2012 na Fakultě umění a designu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem ve spolupráci s Domem umění města Brna. Nápad na jeho uskutečnění vznikl jako potřeba vymezit se vůči stereotypům moderního uvažování, které přetrvávají v obecně pěstované a nikdy nekončící honbě za tzv. novým a mladým. Výstavě předcházel dvouletý seminář na ústecké fakultě, který se zabýval úlohou kreativity v pozdním věku ženy.

Statutární město Brno dotuje provoz Domu umění města Brna, příspěvkové organizace.
Projekt podpořila Fakulta uměním a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Tento projekt podporuje ERSTE Foundation.
Výstava je podpořena projektem PATTERNS Lectures, iniciovaným a realizovaným ERSTE Foundation a WUS Austria.