Trojice čerstvých audiovizuálních kousků. S potěšením a velkým očekáváním uvádíme premiéru tria Lee/Ganfield/Vrba (video, elektonika, trubka), výsledek nových experimnetů Georgie Bagdasarova s VGA obrazovými chipy a audiovizuální monstrum zkonstruované podle Jana E. Purkyně z dílny Jana Kulky.

vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

SeEun Lee, Ken Ganfield, Petr Vrba

Audiovizuální, elektroakustické a mechanické explorace improvizačních vztahů. SeEun Lee používá magnety, nerosty a různé malé částečky hmotných předmětů k tomu, aby převedla zvuky do obrazů. Na druhou stranu Ganfield a Vrba proměňují elektronické (syntezátory) a akustické (dechové nástroje) vlnění v ozvučení magického tance magnetů. Tančí buď spolu, nebo od sebe. Ve velkém měřítku mluvíme o zemské přitažlivosti. V malém měřítku železné pilinky vykreslují vzorce vytvářené magnety. Pomocí polarity magnetů ukazuje Lee vztahy mezi každodenními předměty.

Jan Kulka – Kouzelná skříňka

Tvůrce Kouzelné skříňky Jan Kulka popisuje toto zařízení jako světelné evangelium dle Jana E. P. – experimentální projekční zařízení volně inspirované pozorováními subjektivních zrakových vjemů. Ty prováděl Jan Evangelista Purkyně na konci 19. století. Prolínající se rotující obrazce vytvářejí v závislosti na množství světla a rychlosti pohybu roztodivné obrazy. Specifikum této projekce je skutečnost, že výsledný vjem vzniká až v divákově hlavě. Každý z diváků má svůj vlastní subjektivní zážitek. Toto unikátní zařízení skýtá jedinečnou možnost dotknout se prostřednictvím hypnotizujících obrazů tajemných míst odkazujících na vyšší principy univerza. Kouzelná skříňka vznikla jako bakalářská práce na Katedře střihové skladby pražské FAMU. Během projekce je přítomna nejen aluze prekinematografického dění z druhé poloviny 19. století, ale i postupy a přímý odkaz na zkoumání rovin vědomí a podvědomí během 60. let 20. století, kdy pomocí tzv. dreamachines navozovali umělci a vizuální šamani (Bryan Gysin, William S. Burroughs ad.) hypnózu nebo vjemy srovnatelné s užitím psychotropních látek. (zdroj: Mediabáze.cz)

Georgij Bagdasarov

Georgij Bagdasarov se narodil se v Kazachstánu v arménské rodině. Nejprve studoval kybernetiku na moskevské Technické univerzitě, pokračoval ve studiu kompozice na Hudební akademii v Moskvě a svá studia zakončil na Filmové škole v Petrohradu. Svou hudební dráhu započal jako kytarista v psychedelickém punkovém bandu a skrze svět konceptuálního techna dospěl do světa volné improvizace, kterou rozvíjí v instrumentáři předmětů nalezených na bleších trzích celého světa. Hraje na saxofon a kytaru preparovanou nalezenými předměty. Nahrával a vystupoval s řadou různých umělců v oblasti jazzu, noisu, electronica a dalších hudebních žánrů, byli mezi nimi Richard Deutsch, Jerome Noetinger, Yoshio Mashida, Les Halmes, Dill, Yutaka Makino, DJ Sniff, Nikolay Rubanov, Fitz Ellarald ad. V současné době žije v Praze a dokončuje své doktorské studium na FAMU. V poslední době se zabývá elektronickými obrazy vytvořenými přístroji bez přítomnosti jakéhokoliv média, či záznamu, např. obrazy produkované samotným DVD přehrávačem (DVD Cinematic Darkness), nebo skrze proměny analogového obrazového signálu.