Armaturka otevírá dvě výstavy plakátů etablovaných grafických designérů z Japonska a jednoho z nejvýznamnějších finských grafických designérů současnosti. V rámci výstav se uskuteční několik doprovodných akcí.

Japonská estetika i duchovní myšlení ovlivňuje naši evropskou společnost v různých vlnách již dvě století. V současnosti se nejčastěji setkáváme s filmovou produkcí (anime), komiksem (manga) a nejrůznějšími druhy elektronických hraček pro děti i dospělé. Tyto uměle vytvářené světy s nadpřirozenými bytostmi nabízí bezpečné útočiště před osobními problémy i společností nastavenými pravidly. Citlivý kontrast mezi těžkými životními podmínkami a „japonským fenoménem roztomilosti“ patří k výrazným motivům východoasijského vizuálního umění.

—–

Kari Piippo (nar. 1945, Finsko) žije a pracuje ve finském Mikkeli. Vystudoval v ateliéru grafického designu na School of Industrial Arts v Helsinkách. Po absolutoriu v roce 1967 se specializoval na ilustrace a design plakátů. Od 80. let 20. století se zúčastňuje významných mezinárodních výstav, za svojí tvorbu získal mnoho cen a je porotcem v mnoha mezinárodních designových soutěžích. Mimo jiné získal významné finské ocenění Industrial Arts, grafik roku; Platinum Awards; zlatou medaili na mexickém bienále plakátu, stříbrnou medaili v Lahti; v Číně a mnohé další. V České republice jste mohli práce Kariho Piippa vidět na výstavě AD!HOC, která probíhala v rámci Designbloku v roce 2012 v Českém centru v Praze nebo v roce 1993 na Mezinárodním bienále grafického plakátu Brno, kde se stal Kari Piippo laureátem 1. ceny.