Koloman Moser, »mnohotvárný mnohotvůrce«, jak jej při jedné výstavní diskuzi v roce 1900 nazývá Ludwig Hevesi, nemůže být po umělecké stránce chápán stejně jako Josef Hoffmann. S ním jej pojí nespoutaná tvůrčí síla a fantazie, která se projevuje v tisících skic. Zatímco Hoffmann stále zůstává tektonicky přísným tvůrcem, zastupuje Koloman Moser ve všech projektech idylicky dekorativní prvek. Je uměleckým protipólem k návrhářské praxi Josefa Hoffmanna, zaměřené na architekturu a formované vzděláním u Otto Wagnera. Figurální tvorba u něj stále zůstává tématem, ilustrativní prvek je znatelný i u nejpřísnějších návrhů. Jako umělec renovace umění ve Vídni kolem roku 1900 přispěl rozhodujícím způsobem ke zprostředkování umění ve stylu secese i v užité grafice. Výstava konfrontuje návrhy obou protagonistů "Wiener Werkstätte".