Během mé rezidence ve Studiu PRÁM jsem zkoumala funkci intuitivního procesu v rámci materiálního ztvárnění prostřednictvím série prací na papíře. Výsledná a rozpracovaná díla existují jako skicy a deník, individuální výkresy, malby, rozsáhle performance a objekty. Výstava "slipping and against" slučuje tyto práce do jedné instalace, která koresponduje s jedinečnými a dynamickými vlastnostmi prostoru galerie Studia PRÁM. Můj proces pro tuto vznikající sérii je inspirován zájmem o kontakt jako nástroj komunikace a tělesných znalostí. Také text "Uses of the Erotic: The Erotic As Power" od Audre Lorde ovlivňuje mou kontextualizaci subjektivní identity a intimity, která se vztahuje k tvorbě obrazů a objektů. Tato série se zabývá uměleckým činem jako záměrně zranitelným jednáním, objeveným prostřednictvím intimních a radostných materiálních ztvárnění.

——

Mandy Espezel je kanadská umělkyně, původem z Fort McMurray, Alberta. V roce 2007 zakončila studium na Univerzitě v Albertě a získala tak titul BFA Umění a Designu, na Univerzitě v Lethbridge obdržela titul MFA Umění v roce 2012. Na základě intuitivní materiální studiové práce její tvorba kloubí feministicko-fenomenologický diskurz se silou nezbytné zranitelnosti. Espezel se účastnila mnoha residencí, většinou ve spolupráci s Klondike Institute of Art and Culture (KIAC) z Dawson City, Yukon, a s Banff Centre for the Arts and Creativity, kdy se zapojila do tématické residence “Body as Site”, pod vedením Lucy a Jorge Orta. Poslední projekty zahrnují sólo výstavy s Casa Public Art Gallery (Pine Cones in Soft Mouths), a s Harcourt House Gallery (HEY NOW(s), WELLNESS CHECK(s), and other improbable obsessions). Espezel žije v Lethbridge, kde působí jako sezónní instruktor na Fakultě Umění Lethbridgské University.

-> www.mandyespezel.com

-> web události

-> FB Event