Název výstavy Metaplay patří původně do světa virtuální reality. Byl zaveden Myronem Kruegerem na počátku 70. let ve smyslu „videoplace“, pak byl používán na gamy, tedy na počítačové hry. Dnes jej použijeme metaforicky pro tvorbu abstraktního zaměření – jako hru uvnitř hry, story uvnitř story, tak zní jeho původní význam. Z metodického hlediska je tento pojem pro výstavu podstatný : zahrnuje v postprodukčním vizuálním vyjádření apropriaci, tedy princip přivlastnění buď určitého postupu či citace konceptu, nebo výseku reality. Kombinuje také různá média ve smyslu intermediality a zdůrazňuje interakční komunikaci s divákem. Výstavy, jež se koná v rámci hodnocení kontextu Ceny kritiky, se účastní Tomáš Bárta, Jana Bernardová, Patricie Fexová, David Hanvald, Josef Mladějovský, Evžen Šimera a Karel Štědrý.

Vlasta Čiháková Noshiro