Alfred Kubin a Sascha Schneider

Páteří projektu se stávají dva pozoruhodné celky. Grafický cyklus Facsimiledrucke nach Kunstblättern von Alfred Kubin (1903), tzv. Weberovo album, kterým Kubin vstoupil na uměleckou scénu a doslova na ni zazářil, neboť bylo zřejmé, že přišel někdo, kdo od základů mění rétoriku vnímání podvědomí a světa fantazie a cyklus Zwölf Zeichnungen von Sascha Schneider (1896), které autor vytvořil jako osobní žalobu světa v jeho pokrytectví a zkáze. Oba vycházeli z mocného vlivu Maxe Klingera, který přetavili v polaritu osobitého pojetí démonické dekadence závislé nejen na uměleckých vzorech, ale především na hojně se rozrůstající společenské frustraci pramenící z potlačovaného nevědomí, jak ji definoval Sigmund Freud. Oba předznamenali surrealismus, který s náskokem svých talentů dekódovali v samých kořenech nevědomí. Schneider je v současné době vděčným objektem pro stále populárnější queer studies, které se zabývají otázkami spojenými s homosexuální identitou umělce v jeho tvorbě.