Projekt je v podstatě jen letmou ukázkou ze speciálního seriálu z dílny časopisu Dolce Vita, který ke dnešnímu dni dospěl až k 35. dílu.

„Již od roku 2014 pravidelně navštěvujeme dílny, manufaktury, továrny a sídla výhradně českých značek, v nichž připravujeme většinou čtyřstránkovou reportáž pro tištěné vydání našeho magazínu. Snímky dokumentující zajímavé fáze a zákulisí výroby produktů vždy doplňuje text o historii a současnosti značky, o jejích zakladatelích i současném kreativním vedení. Ať už se jedná o společnosti velkého formátu, jakou je TON, Moser nebo Napa, nebo o novější studia a značky typu Lugi, Tilak či Beldafactory. Většina fotografického materiálu vzniká v produkci Dolce Vity, není ale úplnou výjimkou, že pracujeme také s dodanými fotografickými podklady od samotných značek, které si čím dál častěji zakládají na vysoké úrovni své prezentace, a to je víc než dobře. Takové počínání má dopad i na konkurenty a ve výsledku to kultivuje toto celé, jak průmyslové, tak autorské prostředí.“ —Danica Kovářová, šéfredaktorka

Šestice značek, která je za přispění kreativní agentury Idealab a architektonického řešení Romana Kvity v těchto dvou sálech prezentována, není vybrána náhodou. Každá z nich zastupuje jiné odvětví a charakter výrobků české designové produkce. V prvním sále se seznámíte s jediným českým původním výrobcem klik, společností M & T, kterou v Dobrušce před 20 roky založili bratři Ulichovi; se zákulisím šperkařské dílny designérů Zdeňka Vacka a Daniela Pošty alias značky Zorya, jež se za osm let své existence stačila dobře etablovat; a dále s ještě mladším projektem Jiřího Peterse a Ladislava Eberla, kteří svůj label Gravelli zasvětili betonu. Druhý sál patří společnosti Le Bon, specializující se od poloviny 90. let na výrobu kuchyňského a koupelnového nábytku; dále tradiční kloboučnické značce Tonak, která v poslední době prochází výraznou marketingovou obrodou a pustila se i do spolupráce s předními českými návrháři; a nakonec venkovnímu nábytku mmcité určenému pro veřejné prostory, který už úspěšně osídlil i mnoho zahraničních měst.

Vystaveny jsou nejen fotografie a úryvky z vybraných reportáží, firmy a studia samy přispěly svým dílem – tedy konkrétními příklady své produkce, takže rozměr 2D se zde potkává s 3D a je skvělé, že například použité materiály či techniky mohou návštěvníci prozkoumat na vlastní oči a pěkně zblízka. Součástí výstavního programu jsou také komentované prohlídky, kdy vám o výrobě a okolnostech vzniku designových předmětů více podrobností prozradí zástupci značek osobně.

Kategorie stavební komponent, šperk, bytový doplněk, nábytek, módní doplněk a městský mobiliář zdaleka nevyčerpávají šíři záběru seriálu Backstage, jenž i nadále nalistujete na stránkách Dolce Vity. Už byla zmapována výroba hraček Woo, kol Festka, vířivek USSPA, obalů Činčera, dokonce i výloh od studentů UMPRUM pro Hermes. V nadsázce lze spekulovat o tom, zda jednou nedojde také na zákulisí samotného časopisu Dolce Vita, který se přes své italské jméno odvozené z Felliniho filmu také hrdě hlásí ke svému českému, originálnímu původu.