Na neoficiální scénu českého umění vstoupil Čestmír Suška na konci přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Spolu se svými vrstevníky představoval jakousi konceptuálně orientovanou mezivrstvu mezi 12.15 a Tvrdohlavými, dvěma uskupeními spjatými s tradičními médii malby a sochy.

Výstava v Galerii města Blanska zahrnuje výběr z autorových ocelových skulptur 

a tisků na papíře z let 2005 – 2014. Nejstarší práce vznikly během Suškových pobytů ve Vermont Studio Center v USA v letech 2005 – 2006 a další v jeho studiu v Praze – Řeporyjích. Bylo to velmi intenzivní období, kdy Suška vytvářel skulptury vyřezáváním plazmovým hořákem z rozměrných kovových cisteren. Některé práce byly inspirovány háčkovanými dečkami a krajkami našich prababiček, jiné vzory záclon nebo tapet a další připomínaly struktury nanotrubek. Vyvrcholením tohoto období byla výstava Suškových monumentálních skulptur nazvaná Rezavé květy, která se konala v pražské Thámově hale na jaře 2007. Na nich sochař vystavil také velké množství kovových beden, v nichž skladoval tisíce vyřezaných kovových odřezků. V následujících letech tyto části svařoval dohromady a vznikaly rozměrné skulptury předem daných tvarů, které Suška musel takřka detektivní metodou vystopovat. Další práce vznikaly rozřezáním kovových cisteren a jejich opětovným skládáním v převrácené pozici, některé z nich pracují s figurálními motivy. 

V roce 2012 byly tyto skulptury vystaveny na výstavách pod názvem Outside/Inside v pražském DOXu a ostravském Domě umění. 

Výstavu v Galerii města Blanska doplňují tisky na papíře, které vznikaly zachycením procesu rezavění. Autor je nazývá rezotisky a jsou to záznamy instalací vyřezaných ocelových kusů na podlaze Suškova studia. 

 

Součástí výstavy bude i monumentální instalace skulptury „Ocelot“ před vstupem do galerie, která bude instalována během celého léta.