Pouze čtyřdenní výstava francouzského filosofa, historika umění a literatury, ale také malíře experimentujícího s fenoménem barvy, Christiana Huberta Rodiera (*1951), a díla slavného amerického minimalisty Sol Le Witta (1928–2007) Livre z roku 1992, které daroval malířce Kateřině Štenclové, obohatí její souběžný projekt Světlo barvy II v zaklenuté hale roudnické jízdárny. Komorní výstava vytvořená přímo pro předsálí galerie ozřejmí způsob, jakým lze v duchu francouzské estetické tradice rozvíjet téma barvy v prostoru s předznamenanými limity (autor rád a často experimentoval s tématem monochromu). S Rodierovou kompozicí bude kontrastovat Sol Le Wittova „prostorová kniha“ využívající pouze černé a bílé v nejrůznějších tvarových modech. Expozice tak nabídne úvahu o komplexu otázek souvisejících se vztahem tvaru a barvy, světlem, barevným spektrem, funkcí oka, smyslovým vnímáním i racionálním „překladem“. Francouzsko-americký projekt, zprostředkovaný Kateřinou Štenclovou, rozšíří výstavní program galerie o mezinárodní rozměr. 

Vernisáž výstavy se koná ve čtvrtek 27. 4. 2017 v 17.00 v Galerii moderního umění v Roudnici nad Labem, Očkova 5. Výstavu zahájí Alena Potůčková, ředitelka galerie. V hudebním programu zazní Gnossienne No1 (1890) Erika Satieho, Nokturno (1995) Jana Kašpara Páleníčka a Snění (1890) Clauda Debussyho v podání klavíristy Zdeňka Páleníčka. 

Instalaci Katřiny Štenclové v hlavním výstavním prostoru spojuje s komorní výstavou ve foyer galerie příběh osobního přátelství. Francouzský filosof, historik umění a literatury, ale také malíř experimentující s fenoménem barvy, Christian Hubert-Rodier je autorem úvodního textu k průlomové výstavě Kateřiny Štenclové v Nové síni v Praze v roce 1994. Malířka tu nechala vzniknout v tehdejším českém prostředí nebývalou site specific instalaci sestavenou z promyšlené série navzájem sousedících monochromů. Christian Hubert-Rodier k ní vytvořil pozoruhodný intelektuální pandán. V roce 1993 vystavoval v pařížské galerii Natkin-Berta, která představila rovněž slavného amerického minimalistu Sol LeWitta. Tam také zakoupil jeho dílo Livre z roku 1992 a věnoval je Kateřině Štenclové. 

Pouze pětidenní výstava Christiana Huberta-Rodiera (*1951) a díla amerického umělce Sol LeWitta (1928–2007) zapůjčeného malířkou Kateřinou Štenclovou, obohatí její souběžný projekt Světlo barvy II v zaklenuté hale roudnické jízdárny. Instalace vytvořená přímo pro předsálí galerie ozřejmí způsob, jakým lze v duchu francouzské estetické tradice rozvíjet téma barvy v prostoru s předznamenanými limity (autor rád a často experimentoval s tématem monochromu). S Rodierovou kompozicí bude kontrastovat Sol LeWittova „prostorová kniha“ využívající pouze černé a bílé v nejrůznějších tvarových modech. Expozice tak nabídne úvahu o komplexu otázek souvisejících se vztahem tvaru a barvy, světlem, barevným spektrem, funkcí oka, smyslovým vnímáním i racionálním „překladem“. Francouzsko-americký projekt, zprostředkovaný Kateřinou Štenclovou, rozšíří výstavní program galerie o mezinárodní rozměr. Obě výstavy vytvoří podnětný dialog na koloristické téma.

Výstavu podpořilo Ministerstvo kultury ČR.

Výstava Sol leWitt a Christian Hubert-Rodier od 27. 4. do 1. 5. 2017, úterý – pondělí 10.00–17.00

Kurátorka výstavy: Alena Potůčková