Výstava Co dokáže reklama?, jejíž vernisáž se v Galerii Ladislava Sutnara uskuteční ve středu 5. srpna od 18 hodin, je prvním krokem v prezentaci osobnosti a práce komerčního inženýra Miroslava Sutnara a malým příspěvkem k mozaice dosud nezmapované historie československé reklamy.

 

Výstava je výsledkem spolupráce mezi ateliéry Sutnarky Vizuální komunikace (František Steker), Grafickým designem (Ditta Jiřičková) a Ivanou Sutnarovou, iniciátorkou projektu a hlavní řešitelkou práce Miroslava Sutnara. “Co dokáže reklama?” vystavuje působivou, pětimetrovou dvojjazyčnou časovou linii Miroslava Sutnara navrženou studentkou Kristýnou Dufkovou, animované pohyblivé plakáty, které reflektují originální návrhy, a poprvé i velký výběr autentických materiálů pana Sutnara z archivu Ivany Sutnarové.

 

Miroslav Sutnar (1902–1987) byl jedním z prvních odborníků na reklamu a zakladatelem moderní československé reklamy.

 

Stál u zrodu Reklamního klubu československého i Spolku komerčních inženýrů, byl dlouholetým šéfredaktorem časopisu ORO, autorem slavných reklamních kampaní pro firmy BSA, JAWA či BAŤA, ale také spoluautorem Programu poválečné očisty Prahy a státně propagačního projektu Startujeme do dvouletky.

 

Osudnou se mu v padesátých letech minulého století stala až organizace Stálé výstavy čs. stavebnictví, která znamenala nejen ukončení jeho aktivní reklamní činnosti, ale především zatčení a dlouholeté věznění na sklonku padesátých let.

 

Jako ředitel nakladatelství a vydavatelství Politika byl také přímým účastníkem mnoha zlomových okamžiků československých dějin a své osobní zkušenosti zaznamenal v souboru deníků, které jsou významnou součástí jeho písemné pozůstalosti a neocenitelným zdrojem informací pro další generace.