Výstava o tom, že věci nemusí být vždy nutně tím, čím se na první pohled zdají být. O tom, že dobré umění se většinou netřpytí. O tom, že kromě univerzálních pravd z tradovaných přísloví je dobré mluvit i vlastními slovy. A taky trochu o kostkách….

Konceptuální malíř David Hanvald (1980) se ve své výstavě poprvé plně zaměřil na jedno z nejskromnějších témat – kostku, které ho dlouhodobě fascinuje. Výběr jeho minimalistických obrazů zahrnuje dobu zhruba deseti let, takže je možné sledovat jak se postupně měnily způsoby, kterými zpracovával námět, s nímž přicházíme do kontaktu už od nejranějšího dětství. Ne náhodou je základním principem celého projektu stavebnice. Právě k ní nejčastěji odkazuje instalace, ať už skladebností, konstrukčním přístupem, nebo naopak znějisťujícím umístěním některých prvků, které překážejí v cestě, případně si pohrávají se stabilitou. Geometrizující výstava vepsaná do původních barokní estetikou utvářených sálů lehce polemizuje s časem, historickým architektonickým tvaroslovím, ale i podobou současného obrazu. Dokazuje to hlavně nový site specific cyklus velkoformátových „kreseb“ z barevných gumových lan, který mění expozici v otevřený obrazový prostor, do něhož se dá vstoupit. / Radek Wohlmuth, kurátor výstavy

Výstavní program galerie je realizován za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a Královéhradeckého kraje. Výstavu podpořil Nadační fond. D.A.D.A.

Více informací najdete www.klasterbroumov.cz/cs/david-hanvald-all-that-glitt