Výstava Depositum se zaměří na kontextualizaci autorovy dosavadní tvorby s výraznými prvky starších děl. Kowolowského multimedialita výrazu osciluje mezi „nestálými“ formami – instalacemi, které se projevují v „temporárním umíraní“, a živou až nezpochybnitelnou strukturou performance, která se zjevuje v kontradikci předmětu a tělesnosti. Spojení tělesnosti, prostoru, času a nestálost těchto prvků se rovněž přelévá do autorových rozměrných pláten.
Autorova tvorba za pomoci minimální formy pracuje s napětím, jenž se rodí v interakci mezi pouze naznačeným a zjeveným. Autor chce přivést návštěvníka ke zpochybňování konvenčního způsobu přemýšlení o pravidlech hry, a to nejen v umění, ale v jakémkoli systému. Řád i chaos jsou v jeho chápání snadno zaměnitelné entity, v daném střetu jde však vždy především o artikulaci prostoru a jeho vytýčení ve smyslu záboru či ohraničení definovaného teritoria.
Jeho „depozity“ jakoby de facto vycházely z téže konstruktivistické intence, která dala vzniknout například Abstraktním kabinetům El Lisického, přičemž kořeny tohoto tělesného a emocionálního prožitku prostoru je nutno hledat v Kowolowského performancích, které v jeho tvorbě představují nezastupitelný prostředek ověřování účinků zvolených postupů.
Výstava bude prezentovat autorovy tématické cykly uspořádány do struktury depozitáře.