Ať už se setkáme s jeho portréty nebo záznamem z cest, vždycky budeme mít trochu pocit, že se díváme Drahomírovi do deníku. Žádné jednoduché pojítko k všem jeho fotkám neexistuje. V Drahomírově případě vlastně nedávají smysl ani fotografické série nebo soubory. Důležitější je, pokud si odneseme alespoň kousek pocitu z jeho snových výjevů. Nechává nás totiž nahlédnout do své každodenní reality – a ta je plná překvapení, lásky a odhodlání.

 

Drahomír Stulír (1984) studoval na Institutu tvůrčí fotografie v Opavě. Pracoval jako fotoreportér brněnského Deníku Rovnost, fotil pro neziskovou organizaci Njovu nebo spolek Alliance Française.

 

V Polagraphu však představíme jeho soubor Nomádi, který vzniknul během kočování po Evropě spolu s divadelním spolkem La Cabaret Nomade. Skutečným pojítkem jeho fotografií jsou spřízněné osudy lidí, kteří opustili “tradiční” pracovní struktury a vydali se vstříc společným zážitkům s životem na cestách, a ten je plný překvapení, lásky a odhodlání.