Dům s bazénem 
výstava Vojty Vlčka a Přemysla Procházky

Vojta Vlček a Přemysl Procházka jsou studenty FAVU. Přemysl 
je student 4. ročníku na AM1 a Vojta je ve 3. ročníku na AIN. 
Vojta i Přemysl pracují převážně s malbou, ale oba netradičním způsobem. Jejich tvorbu provází humor, dětská hravost a překračování hranic média malby.

Kurátoři: Dana Dvořáková, Fátima Khaledová

 

Vojta Vlček student intermédií na Fakultě výtvarných umění je mým spolužákem už od střední školy v Českém Krumlově. Už tehdy jako první z nás projevoval konceptuální tendence 
ve svých pracech, vždy jsem na něm pozorovala boj mezi až sebemrskačskými pracnými kresbami a obrazy já to nazývám „vyšíváním“ a uvolněnou prací. Teď co je mým spolužákem 
na vysoké škole se v jeho práci mísí snad všechny média a kromě konceptuálních tendencí, tendence vydělat si peníze. Vojta své vydělávání provozuje velice mile a hlavně zábavně,
proměňuje vydělávání v unikátní performance. Toto spojuje Vojtovu práci s prací Přemysla Procházky, který s námi studuje také FaVU, ale na ateliéru malby Vasila Artamonova. 
Přemysl je malíř dvojrozměrných vtipů, obrazů s příběhem. Tím překračuje médium malby 
a vstupuje do média performance, která je rovněž humorná a díky němu velmi speciální. 

Výstava Dům s bazénem je propojením nejen těchto dvou přístupů k umění, 
ale i charakteru Přemysla a Vojty. Vojta Vlček v předchozích letech pracoval s Annou Tesařovou, Márkétou Wágnerovou a Jakubem Orlem, na projektu Návrat do Hobitína 
(brownfield za zahrádkářskými koloniemi a brněnského odstavného vlakového nádraží poblíž AZ toweru). Jednalo se o sochařské sympózium na území bývalého bezdomoveckého sídla, 
které bylo zbouráno. Vojta při tomto sympoziu postavil BaZen z Petriho misek 
a nechal ho po dobu přibližně půl roku na pospas vlivu okolí. Po uplynulé době přenesl BaZen 
do galerie a postavil ho k „stavbám“ Přemysla Procházky. Tímto krokem, kdy Vojta vzal BaZen ze zbouraného obydlí tehdejších obyvatel Hobitína, doplnil Přemyslův svět v tomto případě luxusu rodinného života. Pro nás obyčejný svět, po kterém Přemysl touží a staví si ho ve svých obrazech. Doslova staví na plátna domy z cihel a cementu. Vyobrazuje děti koupající se v lomu malovaném hlínou a shodou náhod nechává zbourat mrakodrap, který pro někoho může být symbolem AZ toweru u kterého se nachází Hobitín a pomyslně připomíná sociální téma projektu Návrat do Hobitína.

                                                                                                                                  Fátima Khaledová