spolupráce: Josef Čechota – oděvní výtvarník

Některé symboly a zkratky ztrácejí v současné době na svém původním významu. A často dochází přímo k jejich znevážení. Výtvarníci Eugenio Percossi a Josef Čechota chtějí svými pracemi vyvolat polemiku. Zastavit naše uspěchané kroky a donutit nás přemýšlet o některých věcech a příbězích, které přestáváme vnímat v jejich původním poslání.

O autorech

EUGENIO PERCOSSI: Od roku 2008 pracuji s tématem „smrti“ a studuji přístup, jakým je používána v módě. Memento mori, v každé době základní symbol ve výtvarném zobrazením, se stává čistou dekorací. Obsah ustupuje formě, která zůstává prázdná a banální. Reprezentace smrti již není intelektuální produkt, výchozí bod pro úvahy o smyslu života, ale pouhý komerční produkt určený k zapomnění "až vyjde z módy".

JOSEF ČECHOTA, kostýmní výtvarník a autor kolekce, která vznikla jako reakce na tvorbu Eugenia Percossi pohledem filmového tvůrce. "Smrt sama, nebo smrtelné zranění jsou ve filmu, na rozdíl od života, pouze iluzí. V príbězích na plátně není krev krví – je to jen barva a práce speciálních efektů." V kolekci modelů pod názvem "…Is death cool?" se autor snaží dopátrat, zda jsou smrt a její symboly v našich životech skutečně tak "trendy"? V rámci celé kolekce odkazuje na symbol smrti v různých epochách lidstva – od středověku po budoucnost.

31. 10. 2015 od 20 hod: fashion performance na vernisáži výstavy.
To vše předvedeno v originální fashion show – v tomto konkrétním případě „smrtícím“ nástrojem módního průmyslu. Modelky, modelové, posmrtné líčení, slavnostní účesy, iluzivní hudba, ponurá světla, tichý pohyb. Smrt.