kurátor Larry Rinder
vernisáž v pátek 8. června v 19h

Výstava Inner Sleeves spojuje současnou tvorbu Ajita Chauhana a Coracle Nestjoba, dvou umělců z oblasti Sanfranciského zálivu. Chauhanovy kresby vznikají vymazáním vybraných částí obalů vinylových desek do precizních geometrických vzorů. Používáním nalezeného předmětu a jeho daného zevnějšku, je Chauhanovo tvůrčí pole podstatně omezené, ale právě z toho čerpá a vytváří fantastický rozsah pulsujících a kmitajících polí. Vzorce připomínají formalistickou abstrakci Bridget Riley či dynamickou tvorbu brazilského neokonkretismu, můžeme je však považovat i za vizuální zhmotnění vibrací vepsaných do hudebních desek. Chauhanova metoda vymazávání kladoucí si za cíl vyjevit obraz, připomíná klasické sochařství jako proces odstraňování materiálu a hledání jeho vnitřní esence. Odkazuje však také k průmyslovému zpracování vinylů vrýváním drážek do hladkého povrchu.

Nestjobovy košilové koláže byly zpočátku inspirovány tvorbou George Schneemana (1934–2009) a Joea Brainarda (1941–1994), kteří ve svých kresbách s oblibou ztvárňovali flanelové košile. Nestjobovi se líbila jejich neokázalá jednoduchost a každodennost těchto obrázků. Svou první košilovou koláž vytvořil z rozstříhaných kusů reprodukce jednoho z Chauhanových obalů. Nestjob tak využil Chauhanovu práci, jejímž výchozím materiálem je také již zhotovený předmět. Vynalézavost a šetřivost umělce se přibližuje sběrači, squatterovi či nakupujícímu v second handu. První koláž vedla ke vzniku série, v níž Nestjob použil širokou škálu materiálů a efektů. Přesto v ní ústředním motivem zůstává košile a koláže jsou stále intimní a miniaturní. V mnoha z nich se užití košile vytrácí, jakoby šlo o rafinovanou kamufláž. Miniaturnost se snoubí s precizností a lesk koláží upomíná na kostýmy japonského divadla Noh.

Název výstavy má dvojí význam. Sleeve znamená rukáv košile anebo vnitřní obal gramofonové desky. Inner Sleeves také odkazuje k výrazu „Inner Selves“, který vyjadřuje „pravou lidskou přirozenost“.