‘Windjarrameru, The Stealing C*nt$’ (2015)

Skupina čtyř mladých Aboridžinců se ukryje před falešným obviněním z krádeže piv v mangrovových bažinách. Nedaleko od nich však těžaři plení zemi a toxické látky unikají do vody.

Windjarrameru, The Stealing C*nt$ operuje na pomezí doku-fikce a improvizačního realismu.

 

‘The Mermaids, or Aiden in Wonderland’ (2018)

V nepříliš vzdálené budoucnosti Evropané ztrácejí schopnost přežít v otevřené krajině zamořené kapitalismem. Aboridžinci se však zdají být odolnější. Malý Aiden je proto v dětství odejmut z péče rodičů a podroben lékařským experimentům, které mají “zachránit bílou rasu“. Jako mladý muž je propuštěn a vrací se domů.

The Mermaids, or Aiden in Wonderland je aktuálním “indigenním” příspěvkem do debat o změnách klimatu, extraktivním kapitalismu a průmyslové toxicitě.

 

Karrabing Film Collective je tvůrčí skupina přibližně 30-ti filmařů a filmařek, jež v tvorbě využívá estetických postupů pro sebeorganizaci a sociální analýzu. Většina členů a členek skupiny žije v rurálních oblastech na severozápadě Austrálie a identifikují se jako Aboridžinci. Název kolektivu v jazyce emiyengal znamená “odliv”, což označuje období, kdy se věci spojují, stejně jako pobřeží, které je pro jejich rozšířenou rodinu domovem.

Režisérka Karrabing snímků, Elizabeth A. Povinelli, působí jako profesorka antropologie a genderových studií na Kolumbijské univerzitě.

Karrabing filmy a instalace se představily na “Forum Expanded” loňského Berlinale, v sekci “Hallucinations” na documenta 14 v Řecku, nebo v sekci “e-flux supercommunity” na Venice Biennale. Rozsáhlé retrospektivní výstavy skupiny připravily galerie Tate Modern (2017) a MoMa (2019).

 

Série projekcí a diskuzí SYMBIONT – Příběhy měnící se vzájemnosti vzniká ve spolupráci s Anthropictures a NFA – kinem Ponrepo. Kurátorem je vizuální antropolog Pavel Borecký.

Více informací zde