Výstava představuje aktuální tvorbu prof. Vladimíra Kopeckého a jeho tří bývalých studentek Kláry Horáčkové, Báry Křivské a Lady Semecké. Čtveřice se nedává dohromady uměle, ale naopak zcela přirozeným způsobem. Všechny tři ženy se nacházejí v období své tvůrčí vyspělosti a reflektují časy zrání, zatímco prof. Kopecký se pouští do bilancování své celoživotní tvorby. Všechny tři spojuje kromě zkušenosti pedagogického působení na různých typech škol i vztah ke sklářskému umění, které je vlastně dalo dohromady. Společnou láskou je jim vřelý vztah k přírodě, jakožto nezbytné inspiraci k tvorbě, a též nepřehlédnutelná všestrannost a přesahy do různých uměleckých sfér.

Název výstavy Přímka tuhne zimou je veršem prof. Kopeckého doprovázející jeho katalog vydaný koncem minulého roku. Přímka jako prazáklad náčrtu každého z umělců, jako stavební kámen pro obraz i objekt znenadání tuhne zimou. Ovšem ne natrvalo, ale jen dočasně. To aby umělci i divákovi přiblížila krásu přítomného okamžiku, meditativní zážitek a otevřela prostor pro usebrání tady a teď. S přicházejícím jarem přímka zase roztaje a rozehraje fantazii nanovo. Bez zimního tuhnutí by to jistě nebylo ono.

Prof. Vladimír Kopecký (1931) je znám jako mistr sklářského umění, experimentátor a malíř divokých velkoformátových obrazů. Na výstavě můžeme vidět ukázku jeho bohaté tvorby roku 2017, ve které se zcela noří do sebe a svých niterných pocitů. Akrylové barvy střídá či doplňuje uhlem a svižným pohybem ruky kouzlí na malířská plátna různých rozměrů radost, napětí, rozjímání či pohledy do krajiny Žluticka.

Klára Horáčková (1980) prezentuje ušlechtilé skleněné krajiny a stromy. Křehkostí materiálu a zároveň temnotou s lehkými odlesky vzbuzují respekt a úctu diváka.

Bára Křivská (1976) je zastoupena svými abstraktními šitými objekty a obrazy. Svou hravostí a pečlivě zvolenou barevností rozvíjí u každého bohatou fantazii, která je autorce tolik vlastní.

Lada Semecká (1973) vybrala ze své nejnovější tvorby objekty z keramiky a porcelánu, které díky svému preciznímu provedení přivádějí k meditaci. Jsou určené k rozezvučení, a o to více pobízejí k odezvě divákův vnitřní hlas.