Pragovka otevírá již třetí ročník letního kina, přinášející letos kombinaci filmů FAMU, filmů věnovaných umění, umělcům a o umělcích a v neposlední řadě komediím. Letní kino se bude konat každý čtvrtek po setmění.

Předfilm: Mystreetfilms: Mi Abuela (režie: Karolína Šrámková)

FAMU ART

Jan Švankmajer

Vojtěch Novák, Petr Michal

5:28

 

Drobné šity – detaily

Krátkometrážní/Dokument 

Česká republika, 2019, 15 minut

Radosti a starosti výtvarníka Františka Skály zachycuje film v pestrých obrazech. Člen divadla Sklep, zakládající člen skupiny Tvrdohlaví i tajné skupiny B. K. S. proslulý svojí tvorbou z nalezených předmětů a přírodnin tvoří nová díla v pražském ateliéru i na venkovském statku, demonstruje proti vládě, koncertuje se skupinou Tros Sketos.

režie: Vojtěch Petřina

 

Dirigent

René Kment

13:28 

Dokument o japonském dirigentovi Chuhei Iwasaki. 

 

35 milimetrový Miroslav Janek

Krátkometrážní

Česko, 2016, 4 min

“Pokus o zachycení portrétu nezachytitelného kameramana a dokumentaristy Miroslava Janka. Natočit kameramana znamená někdy velmi nelehký úkol. Snažila jsem se o jeho charakteru vypovědět nejen neobvyklým rozhovorem, ale především zachytit prostředí, které ho obklopuje.” 

Režie: Yvon Teysslerová

Hrají: Miroslav Janek

 

DODEK svobodný v mezích zákona

Krátkometrážní / Animovaný / Dokumentární

Česko, 2017, 4 min

Pouliční umělec a člen advokátní komory v jednom člověku; to není zrovna symbiotický vztah. Animovaný dokument opracovává boj řádu a chaosu, který protagonista snímku Dodek svádí v sobě a v prostředí, ve kterém žije. 

Režie: Nora Štrbová

 

Kalado

Krátkometrážní / Dokumentární

Česko, 2017, 30 min

„Na světě je mnoho učení – karate, aikido, taiči, jóga. Ale žádné z nich neučí člověka očistě. Jedině Kalado.“ Tak praví hlavní hrdina snímku, performativní umělec Sai Kidžima. Kamera jej zachycuje, jak svými ozvláštňujícími pohyby prozkoumává hranice tělesných schopností, zatímco ve zvukové stopě zní jeho introspektivní komentář. Kalado slouží jako prostředek sebepoznání, zpochybnění zažitých představ o sobě samém a hledání identity dosud zastřené. Dokument vystihuje rituální povahu Kidžimových performancí, způsob, jakým nechává zakořeněná traumata rozplynout v očistném tvůrčím vzmachu.

Režie: Tereza Tara

 

Projekt je finančně podporován Ministerstvem kultury ČR, Hlavním městem Praha a Státním fondem kultury.