Výstava Vše za 39 poprvé komplexně představuje tvorbu jednoho z nejvýraznějších českých designérů střední generace Maxima Velčovského. Je koncipovaná k jeho nadcházejícím čtyřicátinám a její dvojsmyslný název významově osciluje mezi „mramorem“ retrospektivy a atmosférou levných lidových výprodejů. Tyto póly udávají i vizuální tón expozice remixující prostředí galerie a supermarketu.

 

Projekt se v první řadě zaměřuje na Velčovského ikonické práce z oblasti produktového designu, jako je porcelánový kelímek Pure White, holínková váza Waterproof nebo ergonometrický krucifix Home Cross, a monitoruje jeho profesionální činnost od diplomové práce po současnost. Zahrnuje nejvýznamnější realizace pro studio Qubus, Křehký, Mint London a Lobmeyr Wien. K tomu ale představuje také tvorbu s přesahem k volnému umění – soubory domácích objektů a situačních instalací, dokumentaci provokativních akcí či nezveřejněné cykly fotografií. Výběrově sonduje i v prostředí autorovy osobní mytologie, ať jsou to dětské kresby či kuriózní sbírky. Do jedné linie tak staví někdy už kultovní Velčovského produkty a jejich utajený formativní svět, který je podstatou autorova typického redesignového přístupu, vytěžujícího kromě jiného i obecné charakteristiky češství, včetně tradice kutilských principů. Součástí výstavy je také samostatná prezentace studentů ateliéru keramiky a porcelánu  pražské UMPRUM, v jehož čele Maxim Velčovský stojí.

Doprovodné programy nabídnou kromě komentované prohlídky i několik autorských workshopů. Výstavu doprovodí první monografický katalog Maxima Velčovského v koncepci pražského studia Ex Lovers, jehož koncept i vizualita s ní bude velmi těsně svázán, takže je možné o něm uvažovat jako o doslovném přenosu tohoto projektu na papír.

Maxim Velčovský (1976) je jedním z nejvýraznějších českých designérů své generace, jehož práce zřetelně rezonuje i v mezinárodním kontextu. Absolvoval VŠUP (UMPRUM) v Praze, kde v současnosti téměř pět let vede ateliér keramiky a porcelánu. V roce 2002 spoluzakládal studio Qubus, které v českém prostředí sehrálo významnou roli v popularizaci designu směrem k veřejnosti, podobně jako časopis Blok, v jehož redakci od počátku působil. Je iniciační postavou "nové vlny" českého designu. V roce 2007 získal titul Designér roku. Jeho práce jsou zastoupeny např. v pražském UPM, Victoria & Albert Museu v Londýně, Neue Sammlung v Mnichově nebo Design Museu v Lausanne. Je art-direktorem firmy Lasvit, šéfkurátorem nově vznikajícího muzea skla ZIBA v Praze.