Kurátor / Dušan Zahoranský

Výstava prezentuje domácí autorku, která expresivním rukopisem zachycuje epizody ze života městského tvorstva. V autorčiných figurativních momentkách lze vidět odkaz sociálního komentátora – kritika Georga Grosze, nebo „quasi“ sentimentálního Reymonda Pettibona. Zvířata, lidi, rostliny, jsou zkratkovitě zachyceny na velkoplošných převážně monochromních kresbách. Po technické stránce autorka experimentuje s linorytem a svoje dílčí výstupy promíchává do koláží a prostorových objektů. Ty někdy tvoří komplexní interiér, jakoby potažený vrstvou sebereflektujícího obrazu. V sociálně a emotivně vypjatých figurativních portrétech se Fialová vyhýbá digitálním metodám a staví na ruko-dělnosti a neopakovatelnosti fyzického gesta. V jejích pracích se vrství figury, motivy z běžného života s obrazy snů, obav a trápení. Fialová je komponuje do lapidárních obrazů na pomezí fantazijního a faktického světa.

Dvojice maďarských hostů Tamás Kaszás a Krisztián Kristóf tvoří společně pod značkou RANDOMEROUTINES. Obdobně jako Fialová míchají obrazy z městské a vesnické mytologie. Kresba je pro ně rovněž výchozím prostředkem, který dál posouvají do videoanimací, prostorových kreseb a instalací. Jsou obdařeni dávkou překvapivé bujaré fantazie. V jejích kresbách se neočekávaně potkávají polo-lidi s polo-zvířaty a šamany. Smýšlené mytologické situace jsou podány „quasi“ historizujícím rukopisem a vznikají nezařaditelné post-urbánní legendy. Vzhled dřevorytu a linorytu v jejich případě smysluplně akcentuje jakousi věčnou nevědomou minulost, kterou oba autoři hravě a vtipně rekonstruují.