Natália Trejbalová v projektu and then we cut the ground from under vychází ze svého zájmu o spekulativní fikci budoucnosti a konspirační teorie. Dílo, které se v galerijním prostoru nachází, je první krátký film, který uvádí její dlouhodobou práci na postupně vznikajícím snímku. Galerie 35m2 se stává laboratoří určitého diváka = pozorovatele. Tušíme, že ona přítomnost není tady a teď, ale odehrává se v blízké budoucnosti, možná již i s neživými a nehumánními aspekty, které se transformovaly do umělé inteligence. V tomto případě se vracíme k obnovené myšlence, že povrch Země je plochý a ne geoidální a elipsoidální.

 

Natália Trejbalová (*Košice 1989). Žije a pracuje mezi Milánem a Bratislavou. Ve své umělecké praxi se zaměřuje na tvorbu spekulativní fikce, ať už ve formě videa, textu, nebo v rámci objektů či performance. And then we cut the ground from under je první část její krátkého filmu zasazeného do alternativní verze naší Země, která se v blízké budoucnosti náhle stala plochou. 

 

Mezi její nedávné sólo a skupinové výstavy patří: Teatrum Botanicum (2019, PAV, Turín, IT), Appocundria (2019, Casa Testori, Novate Milanese, IT), Screen Tearing (2019, Dimora Artica, Miláno, IT), Plastic Heart (2019, Galerie města Pardubic, Pardubice, CZ), Contingent Behaviours (2019, Gossamer Fog, Londýn, UK), Midasův Dotyk (2018, Oblastní Galerie, Liberec, CZ), Synthetic Hapticality (2018, Enclave Projects, Londýn UK), Give Me a Body Then (2018, Altamura, IT), Solo Figli (2017, Esprit Nouveau, Bologna, IT) Cyphoria at 16a Quadriennale di Roma (2016, Řím, IT).

 

Kurátorka: Tereza Záchová