Výstavní projekt Tomáše Predky, absolventa pražské AVU ateliéru prof. V. Kokolii a letošního vítěze 10. ročníku Ceny kritiky za mladou malbu, mentálně vychází z prostého faktu pracovního procesu. Aby se člověk při práci ve skladu, kterou Predka již několik let podstupuje, nezbláznil, musí v oné činnosti nacházet i jiná východiska, než se jen utápět v nekonečné dělnické dřině, která by jinak mohla sklouznout k apatické rezignaci vůči umělecké tvorbě. Umělec, který se ve skladu ocitá, tam ale může nalézt i jiné podněty, než jen ty zoufale negativní. 

Cílem výstavy je nalézt rovnováhu mezi dvěma póly profese – umělecké a manuální, která je zde pojata jako zdroj inspirace. Nekonečné množství přepravních kontainerů, které má umělec každý den před očima, se staly vizuální inspirací stejně tak, jako samotný proces přepravy a přemisťování. V galerii bude kromě velkoformátových a menších obrazů na stěnách vystavěn rozměrný objekt rovněž z pláten. Podobně jako ve skladu, kde se kontainery kladou na sebe a vedle sebe dle dané logiky rozměrů, počítá instalace s formální hrou-velikost, barva, návaznost. Výsledkem by měla být silná vizualita protknutá zde vyřčenou myšlenkou.

Kurátorka: Zuzana Krišková