Cyklu Čas a prostředí se Michal Škoda věnuje od roku 2011 (vedle ještě osobnějších záznamů Records, autorských knih a dalších projektů). Kresby, koláže a fotografie různého formátu mu slouží jako vizuální zápisník, do kterého úspornou formou ukládá banality i mystéria všedního dne. Protože vnímání architektury je jedním z úběžníků Michalovy tvorby, soustředí se výběr pro výstavu v Drdova Gallery na otisk člověka v prostoru, a potažmo umělce v díle. Pro deníkový soubor je podstatný také čas, nejen čas vznikání (autor), ale i čas listování (divák). Pocit z toho druhého v instalaci zastoupí projekce fotografií všech Michalových prací z jednoho roku, které pořídili Aleksandra Vajd a Hynek Alt.

Tvorba Michala Škody (1962) je v současné době jednou z významných aktualizací evropské avantgardní tradice. Jeho práce se pohybují na rozhraní mezi architekturou, sochou, objektem a plošnou realizací. Základním konceptem Škodových úvah je idea prostoru, kterou odvozuje z pozorování věcí a jevů a posunuje je do nové autorské konstrukce. Zajímá se rovněž o vlastnosti dvojrozměrného versus trojrozměrného prostoru. Zabývá se aspekty jako je povrch, členění a rozvrstvení prostoru, což zpětně odkazuje k představě percepční vyprázdněnosti, a nadále se soustředí na organizaci a kategorizaci, co se týče smyslového vnímání povrchu, barvy a detailu vzhledem k prostoru jakožto strukturálnímu celku.
Práce Michal Škoda se objevila na četných výstavách mj. v Národní galerii v Praze, Moravské galerii a Domě umění v Brně, Centre d´Art Neuchatel, Hebel_ 121 v Basileji, Center for Contemporary Non-Objective Art v Bruselu, nebo Studio 1.1 v Londýně.