Raqib Shaw vytváří výjevy nabité bestiální energií se silným erotickým až sadomasochistickým podtextem, které jsou bohatě zaplněné hybridními stvořeními – napůl lidmi, napůl zvířaty – jejichž chování je řízeno bazálními instinkty. Dekorativně pojaté pozadí scén mísí bohaté vzory orientálních koberců a ornamentální prvky perských iluminovaných rukopisů z 15. století, k nimž se Raqib Shaw mnohdy vztahuje i námětově, když volně vychází z perských, ale také řecko-římských mytologických příběhů a bajek. Animální výjevy tvoří komplex, ve kterém se spojuje jak sugestivně pojaté dílo starých mistrů západní tradice, mimo jiné Hanse Holbeina ml. a Hieronyma Bosche, tak historie vizuální a literární kultury Východu a Západu.

Raqib Shaw se narodil v roce 1974 v Kašmíru, v rodině indického obchodníka se vzácnými tkaninami a starožitnostmi, v níž se liberálně propojovaly hinduistické, buddhistické a křesťanské tradice. V roce 1998 se odstěhoval do Londýna, kde studoval výtvarné umění na Central Saint Martins College of Art and Design (MA Fine ART v roce 2002).

Mimořádný způsob malby Raqiba Shawa jak z hlediska technického, tak především v rovině uvažování o její podstatě, možnostech a užití širokého spektra vrstev, které v sobě přirozeně nese, je jedním z podstatných důvodů pro rozhodnutí vystavit jeho dílo v Praze.

K výstavě vychází bohatě ilustrovaný katalog s esejí Davida Lomase, profesora dějin umění na univerzitě v Manchesteru a předmluvami Marie Balshaw, ředitelky Manchester City Galleries a Petra Nedomy, ředitele Galerie Rudolfinum.