Adam Vačkář, Okraj naděje, 2014

Název v pořadí druhé Intervence v Collorado-Mansfeldském paláci parafrázuje název knihy H. G. Wellse First and last things a zabývá se tématem duchovně chátrající společnosti a důsledky materiální nadprodukce. Umělec se vrací k ikonograficky osvědčenému motivu zátiší „nature morte”, jež se jako žánr začalo šířit v 17. století. Nejedná se však o plátna, ale o fotografie uvadajících květin či květin umělých, které jsou kombinované s živými aniž by se daly na první pohled rozeznat. Soubor fotografií doplňuje projekt Margin of hope, který vznikl na začátku roku 2014 v Maroku. Je záznamem střetu konzumní a původní domorodé společnosti, ve kterém fungují plastové lahve jako výchozí materiál k dalšímu zpracování a jako katalyzátor víry v lepší budoucnost. V tanečním sále Vačkář nechal prostor ambientní minimalistické hudbě a partiturám, jejichž „noty“ prostřílel pistolí. Adam Vačkář studoval na pražské Vysoké škole umělecko-průmyslové a pařížské Ecole Nationale Superiére des Beaux-arts. V Galerii hlavního města Prahy vystavuje potřetí (Start-up, Hrubý domácí produkt). 

Autorská prohlídka: st 1. 10. v 17.00