foto: Roman Polášek

Devatenácté dílo pro výstavu jednoho díla ze sbírek GVUO vybral výtvarník Michal Cihlář. “Emila Fillu přímo nevyhledávám, přesto se mi tento obraz nesmazatelně zaryl do paměti. Paní, patrně vdova, má totiž dvojí tvář: ta mladá je oválná a hladká a nutí k pohlazení, zatímco ta současná je nepřátelsky pichlavá a akurátní. Buldoček je dokonalou manželovou reinkarnací a jeho nevrle letargický výraz mi napovídá, že ze sevření ženy se jen tak nedostane. Kam se podělo vodítko, netuším, ale žena něco kolem pasu má… Silné emoce vyvolává i barevná kombinace odstínů vajíčkové pomazánky, kterou nejím, s prasečí růžovou a hutnou, zelinkavě modrou, která mi silně připomíná emailový nátěr stěn záchodků na základní škole…”

 

Výstavy v období, než bude postavena přístavba Domu umění s poetickým názvem Bílý stín, kterou navrhl architekt Josef Pleskot, rozšiřují povědomí o rozsáhlé sbírce GVUO, pro niž galerie v současnosti nemá výstavní prostory. Výstavní projekt navíc galerijní sbírku představuje jako živý organismus, který se neustále rozrůstá. Kurátoři výstav, kteří se mění stejně jako zvolené dílo, jsou různorodé osobnosti z řad literátů, výtvarných umělců, divadelníků, architektů, vědců, hudebníků, restaurátorů a dalších profesí, které se primárně uměnovědou nezabývají. Jejich citlivost a invence z nich však může učinit kurátora výstavy jednoho díla. 

 

koncept: Robert V. Novák a Zuzana Burgrová