Existence tohoto jedenáctistěnu byla poprvé zaznamenána a popsána teprve v roce 1985. Můžeme analyzovat způsob jeho vzniku, vztah k jiným tělesům, zjistit, že přiložíme-li dva K-drony k sobě, vznikne krychle. Můžeme ho chápat jako umělecké dílo, hledat analogie a jeho počátky v minimalismu či konstruktivismu, a považovat ho tak za výsledek tvůrčího úsilí.

Kam Janusze Kapustu zařadit, mezi umělce, objevitele nebo snad vynálezce? On sám, skromně zdůrazňuje, že forma, kterou představuje, vždy existovala v místě, kde se protínají diagonální čáry tvořící mřížku čtyř k sobě přiložených krychlí. Na druhé straně, zatímco krychli a jiná geometrická tělesa známe již po celá staletí, na K-dron jsme si museli počkat až do konce 20. století. Jeho objevitel – tvůrce má umělecké, technické a filozofické vzdělání. Takže možná, podobně jako v případě K-dronu, bylo zapotřebí jistého protnutí, v tomto případě tří oblastí poznání, tří umění, aby bylo možné zdánlivě náhodou zachytit vzájemné uspořádání jedenácti stěn v prostoru.

Mirosław Borusiewicz