Junshen Zhou-Still of Stills
Proces samotného vzniku fotografií Junshenga Zhou je technicky a časově extrémně náročný. Tato procesuálnost však není samoúčelná, neodkazuje sama na sebe. Je jen nutným doprovodným jevem soustředěného sledování zvoleného konceptu.
V mnoha svých fotografických projektech Zhou opisuje problémy spojené s technickými možnostmi fotografie a naší důvěry v ní. Přestože metodologie jeho práce je ve své podstatě ryze technická, nalézá jejím použitím působivé metafory.
V dílčí práci Still of Stills, podle které se také jmenuje tato výstava, Zhou modeluje fiktivní trojrozměrný prostor opakovaným snímáním filmového políčka, autorem opatrně posouvaného po desce. Od chvíle, kdy víme, že jde o vícenásobnou expozici, je iluzornost objektu na snímku zřejmá. Význam tohoto pokusu se vyjeví, když si uvědomíme, že Junsheng Zhou filmová políčka nevyužil nesprávně, pouze jejich sled exponoval jiným způsobem. Případné lineární pořadí totiž divák jistě interpretuje jako klasický film. Avšak pohyb ve filmu je iluze stejně tak, jako objekt na Zhouově snímku.
Vedle "tématického" Still of Stills vystavuje Junsheng Zhou v galerii kina Art ještě soubor Linearity & Nonlinearity, pracující s tématem časovosti a fotografické ontologie příbuznými postupy.
Junsheng Zhou se narodil v Pekingu v roce 1989, letos absolvoval v bakalářském programu na pražské FAMU.
/Š. Kadlčák/
Kurátorkami výstavy jsou Ivana Hrončeková a Dana Balážová