Rekonstrukce akce, uměleckého díla i celé výstavy představuje stále frekventovanější strategii, ale rovněž jeden z průsečíků současné umělecké, kurátorské a uměleckohistorické praxe. Nejnověji k tomu přispěla rekonstrukce legendární výstavy Haralda Szeemanna When Attitudes Become Form, která probíhá ve Fondazione Prada v Benátkách. S tímto jevem jsme konfrontováni stále častěji také v domácím výstavním provozu. Současní umělci apropriují díla starších tvůrců, kurátoři vkládají do svých výstav rekonstrukce jiných výstavních celků. Lze považovat opakování stejné věci v jiném dobovém kontextu za legitimní a dokonce „tvůrčí“ akt? Jaký je rozdíl, když tuto strategii aplikuje umělec, kurátor a historik umění?

moderují Ondřej Chrobák a Terezie Nekvindová

POZOR: debata se uskuteční v Paláci U Stýblů, Václavské náměstí 28

Pořádá Vědecko-výzkumné pracoviště AVU ve spolupráci s CENS při MG v Brně a festivalem 4+4 dny v pohybu

On-line stream ČT24 v rámci I-Vysílání České televize

více na: http://vvp.avu.cz/ a www.ctyridny.cz