Zveme na zahájení nového půlročního mezioborového projektu, který se věnuje transformativnímu vzdělávání.
 

“Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a tancuj a hraj si a pracuj. Každý den odpoledne si zdřímni. Chytni někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě. Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku – kořínky míří dolů a rostlinka vstoupá vzhůru a nikdo vlastně neví, jak a proč, ale my všichni jsme takoví.” (Robert Fulghum: Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce)
 

Co nám současný způsob vzdělávání říká o nás samotných, jak nás připravuje na svět plný změn a jaký na nás má vliv? Umožňuje nám přemýšlet v souvislostech, kriticky a s ohledem na vlastní individualitu a emoce? Výstava Kořínky míří dolů, rostlinka stoupá vzhůru si klade za cíl připojit se svou koncepcí ke kritické pedagogice a myšlenkám inovativní vzdělávací platformy Futuropolis: Škola emancipace. Výrazným motivem projektu je pohled na prožívání procesu vzdělávání skrze vlastní tělo.
 

Připojte se k nám v úvahách nad tématem, a to nejen v rámci výstavy, ale i během bohatého doprovodného programu. V něm se zaměříme na zprostředkování otevřeného přístupů ke vzdělávání v duchu kritické pedagogiky, aktivit pro děti i jejich rodiče a řady setkání s odborníky z neziskových organizací. Připravujeme pro vás například Laboratoře ideální školy – tematická odpoledne pro děti i jejich rodiče, workshop ve spolupráci s organizací Konsent, workshop nenásilné komunikace a mnoho dalšího.
  

vystavující: Eva Koťátková, Barbora Kleinhamplová, Jana Kapelová, Tereza Vinklárková, Jana Kučerová, Eliška Konečná

intervence: Bronislava Orlická, Klaudie Hlavatá

spolupráce: Futuropolis: škola emancipace, Re-set, Konsent

koncepce: Maro Kraus Hajrapetjan, Martina Johnová, Diana Mikulecká, Barbora Kropáčková, Štefan Pecko

kurátorka: Maro Kraus Hajrapetjan

doprovodný program: Klára Vlachová, Angelika Králová, Kateřina Petrásková, Olga Hochmanová