Je jeden z nejvýraznějších představitelů nastupující silné malířské generace absolventů Csudaiova IV. ateliéru na bratislavské VŠVU. Ve své tvorbě zkoumá vztah tradičního média malby a možnosti digitálních technologií. Své obrazy vytváří za pomoci počítačové grafiky. Jako předlohu používá fotografické záznamy, následně je upravuje v počítači – rozostřuje, invertuje, mění barevnost, vrství. Výsledek manipulace finalizuje akrylovou malbou na plátno přes zdánlivě abstraktní polohu, silou barevné skvrny. Dále se zabývá i vztahem vlastní představivosti a syntetického prostoru, jakým je virtuální realita nabízená digitálními technologiemi.

„Michal Czinege maluje obrazy jako okaklamy, sugesce světa složeného a vynořujícího se z barevných mlhovin či spíše vidin, ale ty jsou jen zdánlivé. Realita zde předcházela kontemplaci a fikci. Předlohami byly fotografie a kresby. Výsledná práce je bytostně malířská, ale vytvořil ji umělec pracující racionálně, na začátku tohoto díla byl konceptualista a projektant pracující systematicky. Jazyk tohoto díla je originální a nepřeložitelný do literárního.“
Jiří Olič