Nicole Wermers ve své sochařské práci používá prvky estetiky volného umění a každodenního designu a zpochybňuje hranice mezi “funkčností” a autonomním uměleckým dílem. Její tvorba bývá definována jako “prostorová koláž” či “vrstvení zdánlivě nesovisejícího”. Práce s hranicemi a mnohostí významů jsou patrné třeba v jejích “policových” sochách, “rámech” nebo “popelnících”. Důležitým prvkem jsou povrchy se složitými významovými souvislostmi, například sklo tematizující prezentaci objektů za ním či uvnitř něj, muzeální pohled, ochranu před veřejností; u soch koncipovaných pro exteriéry voda odrážející okolní prostředí nebo evokující pokusné roztoky či bazény.

Její dílo se vyrovnává s odkazem sochařské moderny. Kritikou bylo uvedeno v souvislost s prací a tématy anglické sochařky Barbary Hepworth a dalších: Tony Cragg (fascinace všedními materiály), Henry Moore (používání negativního prostoru), Wilhelm Lehmbruck (tektonika forem) či Joseph Beuys (estetika vystavení, vitríny).

Nicole Wermers se narodila v r. 1971 v Emsdetten, žije v Londýně. Umělecké vzdělání získala v Německu i Anglii. Vystavuje samostatně (např. Spray, Tanya Bonakdar Gallery, New York, 2012; Pigna Project Space, Rome, 2012; Hôtel Biron, Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf, 2012; Public Rain, Herald St, Londýn, 2008) i skupinově (např. Out of Focus, Saatchi Gallery, Londýn, 2012; The New Décor, The Hayward Gallery, Londýn, 2010).

Více zde: http://www.malovanikresleni.cz/news/avu-zve-na-prednasku-a-vernisaz-vystavy-pondeli-15-10-/