Pohled na Uhelný mlýn s gelerií arto.to

 Výstava   si klade otázku po tom co je  centrum a co  periferie? Zda vůbec a jak  je možné získat vliv mimo centrum a jak se zaplňuje prázdno? Petra Nováková Ondreičková představí v nedávno opraveném Uhelném mlýně, nacházejícím se ještě dál než na okraji pražské periferie, své kartonové objekty, obrazy z prořezávané lepenky, zjednodušené záznamy nekonkrétních architektur, segmenty z blízka i z odstupu nahlížených vyprázdněných a opuštěných sídelních struktur.

 Expozici dominuje  velká centrální instalace z krabicové nasákavé kartonáže – struktura smyšleného města z ptačí perspektivy, rozložená přímo na podlaze galerie. Kartonáž, kterou autorka ve své tvorbě hojně užívá, slouží k vyztužení krabic, k ochraně nového zboží. Nejedná se jí  přitom ani tak o téma recyklace a ekologie,  ale spíše o dlouhodobé a systematické mapování stop lidské civilizace. Toto je  téma, které Petru Novákovou Ondreičkovou zajímá. Krabice jsou obaly, určené k ochraně zboží a plní podobnou funkci jako domy, které lze vnímat jako schrány a zároveň symboly proměnlivosti našeho světa. Domy – krabice nás všudypřítomně obklopují, ukrývají a postupně samy, tak jako my, mizí v čase.