Výstava Maladies of The Infinite spojuje fotografie, předměty a texty z díla Terezy Zelenkové, které jsou založeny na jejím dlouhodobém fotografickém výzkumu inspirovaným kulturní krajinou 19. století.

 

“Yet by ‘furnishing’, we mean something additional to the customary mobilia- bed, shelf, curtain and so on. We also mean the way a room or a person compose an image of time, through a process of mutual accretion, exchange, application, erasure, renovation, and decay. By ‘furnishing’, we also mean surfaces as they index and influence our wandering transit. Furniture, or composed surface, is transitive. It is structure for touch or approach. Its economy shows reception become form. It figures time as the bending and extension of our bodies. This is a room. It archives touch. Like an archive, its passivity seduces and structures us. It asks us to enter its own language.” (Lisa Robertson, Atget’s Interiors, Occassional Work and Seven Walks from the Office for Soft Architecture)

 

Její fotografie pracující v analogové černobílé technice vtahují diváka do světa okultismu a mystiky a převádějí spekulativní historická vyprávění a citlivost uplynulých epoch do hmatatelných zobrazení. Výstava je koncipována jako ucelená instalace složená z fragmentů, jejichž prostřednictvím je uvažováno o pojmu interiéru, a to jak v historickém kontextu bydlení v 19. století a zejména symbolicky nabitých prostor, jako jsou byty významných autorů, kabinety kuriozit a muzejní místnosti, tak i z hlediska ambivalentní zkušenosti s vlastním domovem v současné post-pandemické době.

 

kurátorka: Mia Ćuk

 

První část výstavy Maladies of The Infinite byla vystavena 1.–30. 9. 2022 v Srbsku (Kulturni Centar Beograda).