BCAA system

Prostory středověkého sklepení Domu U Kamenného zvonu budou tentokrát věnovány výstavě audiovizuálních a hudebně světelných instalací na téma klubové kultury a osobních úkrytů. Výstavy se zúčastní audiovizuální umělci Radek Brousil a Oliver Torr, umělecké uskupení BCAA system a dvojice Pavla Beranová a Teres Bartůňková s hudebními vstupy od Jana Buriana, Aid Kida a Katarzie.

  

Instalace s názvem Shelters světelné designérky Pavly Beranové a scénografky Teres Bartůňkové představuje krajinu s úkryty. Prostory v prostoru, z nichž každý má vlastní hlas. Jak samy autorky popisují: „Krajina levitace. Instalace, která zobrazuje touhu se skrýt, nebýt, být lehčí než vzduch. Bezpečné místo.“ O hudební doprovod požádaly prověřená jména, Katarzii, Jana Buriana a Aid Kida. Jan Burian se navíc postará o celkový sound design prostoru.

  

Projekt BCAA system s názvem I’ll See It When I Believe It se oproti tomu věnuje otázkám spojeným s nejasnou identitou a rozpitými hranicemi hudebního zážitku v dnešním postdigitálním světě. V jeho rámci bude prezentováno video tematizující nejednoznačnost a vzájemnou prostupnost fyzického a digitálního prostoru a způsobů, jakým je my i mnozí další obýváme. Součástí instalace bude i tzv. „strašidelný dancefloor“, keramický objekt, který zhmotňuje spirálově hypnotický propad do jakési odlišné reality, jež bývá často spojována jak se vstupem do virtuálních světů, tak s eskapismem klubové kultury. „Jeho strašidelnost však může poukazovat i na to, že klub není vždy jen ‚safe space‘, ale že v jeho ztěžkle potemnělých zákoutích často najdeme i to, co jsme najít možná nechtěli,“ dodávají BCAA.

 

Výchozím bodem k umělecké instalaci Radka Brousila a Olivera Torra je nechvalně známý výrok Chucka Prince, ex-výkonného ředitele Citigroup: „As long as the music is playing, you’ve got to get up and dance, we’re still dancing.” Objektová instalace X-opia_112007>><<102021 pojednává o globalizaci klubové kultury. Nekonečný klub se zde jeví jako útočiště. Brousil a Torr si kladou otázku, jakou má klub pozici jako místo, kde se scházejí subkultury a které se časem stane útočištěm popkultury, většinové společnosti a kapitalismu, čímž role klubu jako útočiště končí. Zvuk instalace je algoritmicky generován pohybem letadel na světových letištích. Při každém přistání či odletu se automaticky vygeneruje nová smyčka a její kontra-melodie.

 

Výstava The Club as a Shelter navazuje na sérii proběhlých performancí, koncertů a výstavu světelných instalací projektu Light Underground, který se uskutečnil minulý rok. Projekt vznikl za podpory programu Umění pro město. Vstupné 1 Kč bude hrazeno z programu Umění pro město.

 

kurátorka: Sandra Baborovská