Kreslení odjakživa hrálo velmi důležitou roli při výzkumné činnosti a při vyvíjení nových vzdělávacích modelů, počínaje studiemi přírody a akademickými příručkami, přes koncept dítěte jako umělce až po množství významů připisovaných linii v době Bauhausu.

Projekt From A to B to C (Od A do B do C) si vypůjčil strukturu textu Když se forma stane postojem – a dále (When Form Has Become Attitude – And Beyond), jehož autorem je profesor Thierry de Duve. Výstava, pracující s principem ABC jako s katalyzátorem generujícím kartografické panoráma práce s linkou, se pokouší ilustrovat tři vzdělávací paradigmata – A jako Akademie, B jako Bauhaus a C jako Contemporary (Současno) – jejich postavením do prostorového dialogu.

Rámec výstavy tvoří viditelná čtvercová mřížka, která jakoby vznikla postupným a proporcionálním dělením jednoho základního tvaru – čtverce, převzatého z Pestalozziho Tabulky jednotek (Table of Unit). Síť, která vznikne členěním větší jednotky na menší, bude sloužit jako osnova pro historické odkazy a příklady, tvořící základní prvky hravého narativu.

Letošní ročník Bienále Brno nabízí příležitost proměnit stěny Atria Pražákova paláce MG na školní tabule a celý výstavní prostor v imaginární učebnu, tedy místo pro pozorování, experimenty a úvahy.

Autor: Rudy Guedj (FR)

Tato výstava vznikla na základě zadání kurátorů 26. Bienále Brno 2014.

Moravská galerie v Brně / Pražákův palác