S každým nádechem se ti úzkostlivě stáhne hrdlo – vzduch již přestal být neviditelný, hlásí se štiplavou strukturou a kovovou pachutí. Oceány stoupají a s nimi i tvá horečka, lesy hoří a v tobě cosi doutná. Dosud známý svět se zbavuje své kůže a ty také. Zdá se ti, že to možná není jen obyčejné počasí, ale jde o symptom. Výstava The Stranger načrtává představu postapokalyptického světa rozvráceného ekologickým kolapsem a digitálním nánosem jako místa hybridizace, kde se mísí stroje, ruiny a nová těla. Zpochybňuje mýtus autonomního já a rozvíjí spekulativní scénář liminálního prostoru, kde cizost znamená přežití a lidskost se stává mýtem. 

  

Jung Min Lee (*1986) je korejská umělkyně žijící a tvořící v Berlíně. Věnuje se především malbě, ve které propojuje svůj zájem o počítačové hry, imerzivní imaginaci a (post)digitální zkušenost. Ve své tvorbě zkoumá příběhy sociální úzkosti a konfliktů způsobených environmentálními krizemi poháněnými kapitalismem a technologickou civilizací. V těchto příbězích sbírá a sdílí fragmenty lidskosti, které se proplétají a odrážejí v postavách obývajících její obrazy. Absolvovala na Hochschule für bildende Künste Hamburg, kde studovala pod vedením profesorky Angely Bulloch a profesorky Jutty Koether, dále získala magisterský titul na Vysoké škole výtvarných umění Soulské národní univerzity. V posledních letech pracuje na malířských cyklech Tipping Point (od roku 2025), 9999 Days (od roku 2023) a There is no human (2020–2022), které jsou inspirovány sci-fi a dystopickými příběhy. Její díla byla představena na výstavách např. Imminent Reveries v Offsite by Wehrmuehle v Berlíně (2024), There has to be something in the room v ACUD Gallery v Berlíně (2024), Meteor v Projektraum Kunstquartier Bethanien v Berlíně (2024), Spiral v Hinten Links Gallery (2022), No Escape Room v MS Stubnitz (2022), We meet people and do stuff v Gröninger Hof v Hamburku (2022).

  

Magdaléna Rybanská (*1999) je původem slovenská umělkyně působící v Praze. Ve své tvorbě vytváří multimediální instalace, ve kterých kombinuje fotografii, sochu a práci s kovem. Věnuje se zkoumání digitálního prostoru a jeho působení na lidské tělo, na jehož základě pak vytváří spekulativní scénáře budoucích tělesných modifikací. Zajímá ji především fragmentace naší pozornosti a ohledávaní nových způsobů, jak zpracováváme informace. Absolvovala bakalářské studium na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze v Ateliéru volného umění I. pod vedením Dominika Langa a momentálně pokračuje v navazujícím magisterském programu v ateliéru Sochy 2 pod vedením Tomáše Hlaviny a Jimeny Mendozy na Akademii výtvarných umění v Praze. Během studia absolvovala dvě stáže v rámci programu Visiting Artist studio, hostované umělkyní Majou Smrekar a později Mattem Mullicanem. Během roku 2022 se účastnila rezidence v Nagymarosu v Maďarsku zabývající se zkoumáním podvědomí, organizované spolkem PAIKKA. Její práce bylo možné vidět na kolektivních výstavách Úhel pohledu 3: Rovnováha v Centru současného umění DOX (2025–2026), Somatické v galerii Jelení v Praze (2025), na symposiu Křehké formy, odolné formy v PLATO Ostrava (2023) nebo v rámci sólové výstavy Browsing Bruises v Basement gallery v Olomouci (2024).