Může herní design proměňovat reálný veřejný prostor i celá města? V době, kdy se města po celém světě potýkají s problémem populačního růstu způsobeného urbanizací, tento dokument ukazuje, jak lze videohry využít k tomu, aby pomohly obyvatelům, zejména mladým lidem, zapojit se do plánování a zlepšování svých měst. Města se stala základnou pro digitální inovace a debata o tom, jak se naše města vyvíjejí, se náhle stala virální.

 

Film sleduje tři herní společnosti, kde se setkává urbanismus a hraní her: promluví Lydia Winters z herní vývojářské společnosti Mojang, tvůrci Minecraftu, Paradox Interactive a hry Cities: Skylines a José Sanches a jeho nezávislá hra Block’hood. Gaming the Real World je nahlédnutím na možnosti, jak budou naše města vypadat za 20–100 let? 

 

Anders Eklund, dokumentární, 52 min., anglicky s anglickými titulky

 

Na úvod zazní přednáška Jaromíra Mövalda, moderátora herního pořadu Quest na Radiu Wave.

 

Akce se koná jako doprovodný program výstavy Alice Bucknell: Persistent Worlds.