…Myslím si, že budoucnost je idea a bez ní to nemůže fungovat. Když nemáš představu, co chceš dělat a čeho chceš dosáhnout. Jde o to směřovat někam a to je ta budoucnost. (…) Budoucnost je podle mě zajímavá právě v těch utopistických teoriích. Jsou to promyšlené utopie. Některé věci jsou aplikované a spousta věcí je otevřená. (…) Je potřeba znovu přehodnotit pojmy, jak lidé žijí. Pojem práce, času. Je to nutné, protože doba se přeměnila. Nelze stále produkovat.

…V práci The Real Gatekeepers / Strážci vstupu jsem se snažil zachytit prazvláštní rozpor a mám pocit, že se tam dostal. Ten zvuk, když se nás neustále někdo ptá, kdo jsme, a klade nám otázky. A text předestírá otázku, zda bude potřeba si rozumět, pokud se někam přesuneme? Stále je potřeba udržovat komunikaci. Ten zasmyčkovaný kus videa ukazuje divné rozpolcení, ve kterém se rozhodujeme mezi dvěma stavy. Rozhodnutí, zda jsme smutní nebo veselí. Rozhodnutí, co si v životě vybereme, můžeme pořád ovlivnit. A také jak zacházet s technologiemi je další otázka. Je to divný paradox. (…) Pokud se zamyslíš nad důsledky toho, že stojíme na nějakém lomu dvou etap, ale stále jsme součástí nějakých generací. Když si vezmeš, jaký byl fašismus za II. světové války a jaký je teď, tak je to ještě větší totalita a ještě navíc neviditelná.

Výňatek z rozhovoru kurátorek výstavy s Alešem Čermákem, dne 19. 3. 2014