Barbara Probst se zabývá multiplikací záběrů jedné scény v jednom okamžiku za pomocí několika paralelně snímajících fotoaparátů. Dochází tak k narušení singularity diváka – pro pozorujícího není jednoznačné, kde se v dané situaci nachází, který pohled je ‚ten jeho‘. Jde svým způsobem o rafinovaný zásah do divákova soukromí. Na druhou stranu tím Barbara Probst nabízí zmnožení momentu úžasu, který prožíváme při pohledu na fotografií zachycený ‚rozhodující okamžik’, jak jsme na něj zvyklí od dob klasika Henri Cartier-Bressona.

Zastavení v čase par excellence, multiplikace prostřednictvím série záběrů, nejasná hranice, kde začíná a kde končí aranžmá, odkazy k estetice a lineární naraci hraného filmu, to vše jsou prvky, které prací Barbary Probst výrazně prostupují.

Výstava Úplné znejistění představí autorčinu instalaci Co se skutečně stalo (1997-8) a na dvacet pět fotografických souborů z dlouhodobého projektu Exposures (2000-2013). Kurátorem je David Korecký, výstavu doprovází texty Barbary Probst, filosofa Miroslava Petříčka a teoretika Martina Mazance.

Barbara Probst se narodila v Mnichově v roce 1964, žije střídavě v Německu a USA. Galerie Rudolfinum představuje obrazově bohaté dílo se silným konceptuálním zázemím, čímž navazuje na pomyslnou řadu autorských fotografických výstav Jürgena Klaukeho, Gregory Crewdsona, Shirany Shahbazi nebo Bernda a Hilly Becherových.

Kurátor: David Korecký