grafika: Nela Klímová, still z videa: Michal Pěchouček – Obvyklé rukojmí

Projekční pásmo propojuje tři audiovizuální díla, která prostřednictvím spekulativních strategií zkoumají způsoby zobrazování skutečnosti. Na pomezí dokumentu a fikce, archivního materiálu a performativní inscenace se rozvíjejí příběhy, které se možná nikdy nestaly. Autoři a autorky záměrně manipulují s obrazem i vyprávěním, aby odhalili skryté vrstvy událostí, demaskovali institucionální manipulace nebo ironicky komentovali absurditu ideologických konstrukcí. Prezentovaná díla narušují žánrové konvence a podvracejí divácká očekávání, čímž zpochybňují hranice mezi realitou a jejím obrazem. Humor i znejištění zde fungují jako nástroje destabilizace důvěry ve „skutečné“ události – a současně jako výzva k přehodnocení důvěry v prostředí mediovaných obrazů.

  

Michal Pěchouček: Obvyklé rukojmí, 2001, 13’28”

Brian Springer: SPIN, 1995, 57’30”

Adéla Babanová: Návrat do Adriaportu, 2013, 14’23”

   

kurátorka: Nela Klajbanová

překlad a časování titulků: Markéta Effenbergerová

produkce: Sára Märc, Tereza Vinklárková

   

Videa jsou promítána česko-anglicky.