image: Uma Breakdown, design: Nela Schoula Klímová

Earthy Survival je hratelná výstava a série událostí, která představí pět umělci vytvořených videoher a pokusí se prozkoumat možné světy digitálních her a cesty, jak se k nim stavět kriticky. Jak mohou hry záměrně fungovat proti imerzi a interaktivitě, a vědomě tak konfrontovat monstra algoritmické simulace?

  

Monstra – ošklivá, strašná či obscénní – bývají často taková, protože překračují kategorie a pravidla, která běžně užíváme k pochopení světa kolem nás. Známý řád, který definuje předěl mezi člověkem a zvířetem, živými a mrtvými a samozřejmě také mužem a ženou, se hroutí a místo něj se dostavuje hrůza z možností, že vše může být úplně jinak. Je-li však obludnost již předem omezena použitou výpočetní logikou her, bylo by možná lepší hledat monstra už ve fázi programování, kde je svět redukován na logické interakce, a také fázi dekódování, kde se počítačová simulace musí postavit skutečnému světu.

  

umělci*kyně: Molleindustria, Ondřej Trhoň & Nela Pietrová, Růžoví Plameňáci, Uma Breakdown, Danielle Brathwaite-Shirley

kurátoři: Filip Hauer & John Hill

  

Projekt byl finančně podpořen granty od Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. m. Prahy a Akademie výtvarných umění v Praze.