Lenka Vítková, Pád II, 2020, žloutková tempera na plátně, 110 × 100 cm

Lenka Vítková – První kniha emblémů

Výstava Lenky Vítkové akcentuje téma vizuálně-textového spojení a nechává jej vyznít díky rovnocenné prezentaci obrazů a textů vytvářejících spolu nedělitelný celek. Projekt je koncipován jako komplexní prostředí skládající se z autorských textů a obrazů instalovaných do jakéhosi labyrintu, který scénickým způsobem vede návštěvníkův pohyb galerií. Souběžně s výstavou vychází stejnojmenná autorská publikace.

expoziční řešení, umělecká spolupráce: David Fesl

grafický design knihy a přívěsků: Daniela & Linda Dostálkovy, Sonni Scheuringer

text: Marek Pokorný

  

Inge Kosková – Proud

Kurátorský výběr akcentuje suverenitu a plnost kreslířčina projevu. Objevuje intenzitu grafitových a štětcových stop v záznamech hudby, vrstvené perokresby vnímá jako silové zářiče. Bez omezení formátem papíru vytvoří umělkyně jednu kresbu přímo v prostoru galerie.

kurátorky: Marie Štindlová a Lenka Vítková

  

Martin Vongrej – Kvalita světla z oddělené sféry a kvalita rotujícího světla

Tvůrčí strategie Martina Vongreje jsou na jeho rodném Slovensku vnímány jako svébytné navazování na lokální charakteristiky konceptuálního umění 2. poloviny 20. století. Jeho schopnost vycházet z hluboce promyšleného programu, který od lidského subjektu stoupá vzhůru ke kosmickým výšinám (a z nich – přitahován gravitací, obohacen a rozšířen – opět klesá k člověku), ho staví po bok těch nejobdivuhodnějších uměleckých koncepcí, co nám jeho předchůdci po sobě zanechali. V jeho pojetí se umělecké dílo staví mezi lidské smysly a okolní svět, vizualizuje v nich přítomné (fyzikální i duchovní) principy a zároveň podněcuje jejich myšlení a prožívání. Nové malby, tvořící jádro výstavy ve Fait Gallery, patří k tomu nejsubtilnějšímu, co Vongrej vytvořil. Geometrie barevných bodů uložených v prostorech mezi rovnoběžnými nebo křížícími se liniemi utvářejí vzájemné konstelace, jsou od sebe odděleny a zároveň se provazují do skupin. Vnímání těchto vazeb je bytostně spojeno s procesem nevědomě probíhající rozhodování. Mezi viděním a myšlením se opět odehrává „hra na kvantování“, u nichž nelze současně měřit jejich polohu a hybnost, ale v každém okamžiku dojít pouze k jednomu kvalitativně odlišnému výsledku.

kurátor: Jiří Ptáček

  

Z důvodu aktuálních pandemických opatření Vás při příchodu prosíme o doložení potvrzení o očkování nebo překonání onemocnění covid-19.