Fotografický dokument prošel během posledních třicetileti lety velmi prudkým vývojem. Změnily se tradiční fotografické kánony a také definitvně odumřel tzv. humanistický dokument. Novými paradigmaty se stala barevná fotografie, s prvky ironie až sarkasmu často také subjektivity. Nelze tvrdit, že se hranice fotografického dokumentu rozšířily, spíše byly zcela nově formulovány. Martin Parr patřil k těm, kteří se na této radikální proměně výrazně podíleli.
Robert Silverio – (1965) teoretik fotografie, zabývá se především interpretací a analýzou fotografického obrazu ve dvacátém století. V současné době je vedoucím Katedry fotografie FAMU v Praze, kde přednáší dějiny a teorii fotografie. Od počátku 90. let publikuje recenze a články o fotografii v denících a odborných časopisech Občanský deník, Lidové noviny, Labyrint, Literární noviny, Kritická příloha, Revolver Revue, Fotograf nebo Ateliér. Je autorem několika odborných publikací, mezi jiným knihy Postmoderní fotografie.