Vizuální báseň básníka, hudebníka a zvukového umělce Z’EVA pracuje s textem způsobem analogickým souboru vizuální poezie Contexts, který vznikl mezi lety 1976 – 86. Z’EV, rodným jménem Stefan Joel Weisser, nar. 1951 je považován za jednoho z pionýrů industriální hudby. V sedmdesátých a osmdesátých letech rozvinul osobitou techniku performance a vytvářel hudební nástroje z asambláží průmyslových materiálů. Věnuje se také zvukovému umění a zvukové poezii.
noční pták na noční pták byl vytvořen 21. & 22. února 2015 ve Školské28

noční pták na noční pták

roku 1964 jsem poprvé četl Nahý oběd Williama S. Burroughse
roku 1969 jsem na California Institute of the Arts potkal básníka Emmetta Williamse který se zabýval konkrétní poezií, člena skupiny Fluxus
a to setkání změnilo můj pohled na umění.
na C. I. A. jsem přišel jako bubeník který psal básně a příležitostně vytvořil nějaké dvojrozměrné nebo trojrozměrné umělecké dílo
a o rok později jsem odešel jako básník zabývající se zvukem a vizuální poezií
který se už nepokládal za bubeníka

v roce 1974, kdy jsem poprvé začal vytvářet vizuální poezii na velkých formátech
jsem nazýval svoje práce HAGIOGRAMY,
ten novotvar znamenal "odhalená komunikace"
a odhalení se týkalo vizuální stránky psané komunikace.
Tyto vizuální básně byly vyrobeny rozšířením metody střihu,
kterou poprvé použil DADAista Tristan Tzara okolo roku 1920

když jsem se později dozvěděl o Tzarovi,
znal jsem už tuto techniku z práce Williama S. Burroughse
a jeho odkazů na tuto techniku jako prostředek pro "vyprázdnění významu slova"
časem jsem zjistil, že to byl učenec a umělec Brion Gysin
kdo seznámil Burroughse s konceptem techniky střihu v roce 1958
a že to byl Gysin, kdo měl a stále má hlavní přínos v jejím rozvíjení

takže jestliže technika střihu je definována jako:
literární technika pracující s náhodou, ve které je text rozřezán a znovu složen za účelem vytvořit nový text
šel jsem ještě o krok dál, k rozřezání a znovuuspořádání jednotlivých slov
protože jsem přece vytvářel vizuální poezii,
a můj záměr tedy byl:
stříháním a překrýváním více reprezentací jednoho slova
vyjádřit vizuální prostor uvnitř tohoto slova a mezi písmeny

v roce 1976 jsem pracoval na procesuální básni která byla partiturou pro živé vystoupení –
a během toho jsem zaměňoval původní slova básně
za některá slova z jejich definic v oxford english dictionary —
například> původní slovo = extra – nahrazeno definicí = on the outside
a tak jsem se podíval i na kontext
a BAM! tam to bylo definováno jako > the weaving together of language
takže jsem okamžitě přestal s rozdělanou prací a udělal jsem první CONTEXT
a spíš než bych vrstvil a překrýval proužky stránek které jsem rozřezal
jsem je začal protkávat v horizontálním i vertikálním směru

noční pták na noční pták byl vytvořen 21. & 22. února 2015 ve Školské 28
audiovizuálním básníkem S.Weisserem
využívá především techniku vrstvení a trochu techniku protkávání
a jeho slova pocházejí z e-mailů které si vyměnili Veronika a z'ev
v prosinci 2014

25. února 2015 v paříži