Lahve s vodou, vodní víry, vlny, bouřky, oceány, povodně, nebo potrubí. V posledních pěti letech je pro umění na (nebo o) internetu přítomnost vody nepřehlédnutelnou. Přednáška se zaměří na možné důvody, které stojí za uměleckou přítomností tekutin, jakožto významné a provokativní vizuální metafory nových digitálních technologií. Na příkladu prací Helen Marten, Hito Steyrl, Joshe Klina a Pamely Rosenkranz bude mapovat vztahy mezi tekutostí, informací, ekonomií a životním prostředím. Skrze témata transparentnosti, průsvitnosti, řádu a chaosu, pak popíše různé narativy zachycující nové vztahy mezi subjektem a digitální technologií.

Cadence Kinsey přednáší o nedávném a současném umění na University of York. Ve svém výzkumu se zabývá dějinami umění a technologie od 60. let do současnosti, přičemž se zaměřuje na otázky genderu, subjektivity a sexuality. V rámci prestižního postgraduálního programu British Academy Fellowship působila na University College London, kde dokončila knižní projekt, který se věnuje umění po internetu: Walled Gardens: Art After the Internet (vyjde v Oxford University Press). Zabývá se environmentálním dopadem nových technologií, digitální materialitou, digitální prací a nerovností, produkcí subjektivity v on-line prostoru či destabilizací historické binární opozice mezi „reálným“ a „virtuálním“. Vyučovala vysokoškolské i postgraduální moduly na UCL, Courtauld Institute of Art, Slade School of Fine Art či Imperial College London.

OE18 je cyklus přednášek hostujících teoretiků, umělců a pedagogů na témata současného umění a nových technologií. Přednášky jsou určeny pro studenty FAMU, studenty jiných vysokých škol a pro veřejnost. Cyklus pořádá Centrum audiovizuálních studií FAMU.

FAMU, Smetanovo náb. 2, Praha 1
Místnost U1, 1. patro
http://cas.famu.cz/
Vstup volný

Přednáška bude vedena v angličtině