Vladimír Havlík je především bytostný performer, krom toho má na svém uměleckém kontě výrazné cykly kreseb a maleb a proslul i jako autor objektů. Zkraje 80. let však natočil také několik filmů, které představují poměrně málo známou oblast jeho tvorby. Šlo o krátkometrážní díla nesoucí prvky experimentálního filmu, dokumentu či němé grotesky: fragmentární záznamy z cest na východ Evropy, komické skeče, civilní sledy obrazů, z nichž čiší radostné životní rozpoložení, i to, co by se dnešním jazykem dalo nazvat videoperformance. K tomu všemu mu sloužila 8mm kamera.

 

Ve své době se však s těmito snímky setkal pouze úzký okruh diváků, načež je autor uložil na dvě desetiletí do archivu. V novém tisíciletí se staly předmětem několika důležitých výstav a některé z nich Havlík svébytným způsobem aktualizoval. V této době také začal své filmařské zkušenosti zúročovat v práci s digitálním videem. Projekční pásmo Políčka Vladimíra Havlíka představí umělcovo chápání média pohyblivého obrazu napříč celou jeho tvůrčí dráhou i propojení s jeho dlouholetou performerskou praxí.

 

Program proběhne v rámci výstavního cyklu Všední krize, která je součástí programu Trienále SEFO 2021 pořádaného Muzeem umění Olomouc.

https://trienalesefo.cz 

FB